бесплатно преузимање PNG слика:Комета
Комета

Комета је ледено мало тело Сунчевог система које се, пролазећи близу Сунца, загрева и почиње да ослобађа гасове, процес зван гасадање. То ствара видљиву атмосферу или кому, а понекад и реп. Ове појаве настају услед дејства сунчевог зрачења и соларног ветра који делује на језгро комете. Језгра комета крећу се од неколико стотина метара до више десетина километара и састоје се од лабавих збирки леда, прашине и ситних каменитих честица. Кома може бити и до 15 пута већа од пречника Земље, док реп може да се протеже на једној астрономској јединици. Ако је довољно светла, комета се може видети са Земље без помоћи телескопа и може поткопати лук од 30 ° (60 Месеца) по небу. Камете су примећене и забележене од давнина у многим културама.

Комети обично имају изразито ексцентричне елиптичне орбите и имају широк распон орбиталних периода, у распону од неколико година до потенцијално неколико милиона година. Комете кратког периода потичу из Куиперовог појаса или с њим повезаног распршеног диска, који леже изван орбите Нептуна. Сматра се да дугорочне комете потичу из облака Оорта, сферног облака ледених тела који се протеже изван Куиперовог појаса до половине до најближе звезде. Комете за дуготрајно кретање крећу се према Сунцу из Оортовог облака гравитацијским узнемирењем изазваним пролазећим звездама и галактичком плимом. Хиперболичке комете могу једном проћи кроз унутрашњи Сунчев систем пре него што су бачене у међузвездни простор. Појава комете назива се привидом.

Комете се разликују од астероида по присуству продужене, гравитационо невезане атмосфере која окружује њихово централно језгро. Ову атмосферу делови називају кома (централни део који непосредно окружује језгро) и реп (типично линеарни пресек који се састоји од прашине или гаса издуваних из коме помоћу сунчевог светлосног притиска или плазме соларног ветра која излази из сунца). Међутим, изумрле комете које су много пута прошле близу Сунца изгубиле су готово све своје испарљиве стубе и прашину и могу личити на мале астероиде. Сматра се да астероиди имају другачије порекло од комета, формирајући се унутар орбите Јупитера, а не у спољњем Сунчевом систему. Откривање комета главног појаса и активних планета кентаура замаглило је разлику између астероида и комета.

Од новембра 2014. постоји 5.253 познатих комета, број који се непрестано повећава како су откривени. Међутим, то представља само мали део укупне потенцијалне популације комета, јер се резервоар тела сличних комети у спољњем Сунчевом систему (у облаку Оорт) процењује на један билион. Отприлике једна комета годишње је видљива голим оком, мада су многе од њих слабе и неспектакуларне. Посебно сјајни примери називају се "великим кометама". Комете су посетиле беспилотне сонде, попут Росетте Европске свемирске агенције, која је постала прва која је икада слетила роботску свемирску летјелицу на комет, и НАСА-ин Дееп Импацт, који је разнио кратер на Цомет Темпел 1 да проучи њену унутрашњост.

На овој страници можете преузети бесплатне ПНГ слике: Комет ПНГ слике бесплатно преузимање